J'essai de suite

quand j'accede au BIOS, j'ai le choix entre ''MAIN'' ''ADVANCED'' '' SECURITY'' '' BOOT'' ET ''EXIT''
dans MAIN; CHOIX : system time- system date - floppy type (1.44\-25 mb 31/2) -
PRIMARY MASTER FUTJITSU, par enter== on peux voir Total sector=78140160 - maximum capacity= 40008mb - multi sector transfer ( 16 sector) - LBA mode ( enabled) - transfer mode ( fast PIO) - ULTRA dma MODE ( MODE 5 )
------------------------------------------
SECONDARY MASTER , PAR ENTER== multi sector transfer (DISABLED) - LBA mode controle (DISABLED) - transfer mode ( fast PIO4) - ULTRA dma mode ( mode 2 )
en face de ces fontion, une phrase de prevention; all items on this menu cannot be modified in user mod, if any items require changes, please consult your system supervisor.
--------------------------------------------
dans ADVANCED ; CHOIX
en premier phrase sybiline

INSTALLED O/S (ACPI OS) -
< Advanced chipset control
< 1/à device configuration
reset configuration data ( no )- quick boot mode ( enable ) boot time diagnostic screen ( enable ) CPU Trottle ( 50% ) battery low beep warning ( enable )
---------------------------------------
dans BOOT ; CHOIX
removable device - CD-ROM drive - hard drive - network boot - rien d,ecrit en face.
---------------------------------------
dans SECURITY le mot de passe de l'ordi
suPervisor password is ; .... - set supervisor password ( enter ) et passeword on boot ( disabled )
qui est demandé en tentative d'entrer ou un acces est possible. j'aime pas trop jouer avec les mots de passe, car j'ai déja été bloqué avec.
dans EXIT ; CHOIX
exit saving change - exit discarding change - load setup default - discard changes - save changes.
item specifie help, exit system setup and save your changes to CMOS
voila le topo de cette consultation du ventre externe de l'ordi,
faut il faire des analyses de sang aussi