impossible d'envoyer des mails

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Modérateur : J2m06

remisterio57
Arias
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impossible d'envoyer des mails

Message par remisterio57 »

Bonsoir,
Je ne peux plus envoyer de mails depuis Thunderbird, je n'arrive pas à comprendre pourquoi.
Je reçois bien les mails mais impossible d'en envoyer uniquement sur CE pc et sur Thunderbird.
Je m'explique, j'ai une adresse laposte.net et depuis le site je peux envoyer des mails en étant sur le même pc. Et sur un autre ordinateur je peux envoyer des mails directement via Thunderbird sans aucun problème.

Quand je veux envoyer un mail j'ai ça qui s'affiche :
"L’envoi du message a échoué.
Une erreur est survenue lors de l’envoi de l’e-mail. Le serveur de courrier a répondu : L'IP utilisee XX.XX.XX.XX (je cache l'IP volontairement) est bloquee par Spamhaus, rendez-vous sur l'aide en ligne pour vous debloquer : https://aide.laposte.net/. LPN105_101
Votre message n'a pas pu etre envoye, consultez l'aide en ligne : https://aide.laposte.net/categories/je- ... messagerie. Veuillez vérifier l’adresse du destinataire et essayer à nouveau."

J'ai donc été sur leur site et réponse :
"XX.XX.XX.XX has been classified as part of a proxy network. There is a type of malware using this IP that installs a third-party proxy that could be used for nearly anything, including sending spam or stealing customer data. This should be of more concern than a Spamhaus listing, which is a symptom and not the problem.
It is NOT your mail server:"

J'ai déjà tout qui est bon par rapport à ce formulaire d'aide : https://support.mozilla.org/fr/kb/impos ... r-messages
Et rien à y faire.
J'ai aussi essayé de désinstaller Thunderbird et réinstaller.
J'ai même essayé de réinitialiser le pc ...

Donc j'ai peux être une merde dans l'ordinateur mais vu que j'ai réinitialisé complétement et que ça ne fonctionne toujours pas, je ne sais plus quoi faire.

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Jean-Claude
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Re: impossible d'envoyer des mails

Message par Jean-Claude »

Bonjour,

Pourquoi cacher ton IP ? Ce n’est pas une donnée confidentielle. Tous les sites web auxquels tu te connectes, peuvent la voir.
N’as-tu pas reçu, avec le message d'erreur, un lien de Spamhaus, reprenant ton IP, et te donnant un motif circonstancié du blocage ? Dans l'affirmative, donne-le nous, pour que l'on puisse examiner toutes ces infos.
Utilises-tu un VPN, ou un proxy ?
Quel antivirus utilises-tu ?
Quels sont les paramètres SMTP ?

A+

remisterio57
Arias
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Inscription : 19 févr. 2024, 22:05

Re: impossible d'envoyer des mails

Message par remisterio57 »

Bonjour,

Sur Spamhaus avec l'IP qu'ils m'ont indiqué :

Spamhaus a écrit :

"Please don’t be alarmed! We understand finding your IP address, domain, URL or ASN on a blocklist can be worrying. This website will give you information about why you are listed and what you can do to ensure you don’t get listed again.
Where it is possible to request removal, we will help you through the process. However, if your IP is listed on the Spamhaus Blocklist (SBL), removal can only be requested by your Internet Service Provider (ISP).

The machine using this IP is infected with malware that is emitting spam, or is sharing a connection with an infected device.
As a result, this IP is listed in the eXploits Blocklist (XBL) and the CSS Blocklist (CSS)
Click on Show Details to see if you can request a delisting from this blocklist. This will also display any further information we have relating to this listing.
If this is a shared server, please call your hosting company or ISP!

Why was this IP listed?
XX.XX.XX.XX has been classified as part of a proxy network. There is a type of malware using this IP that installs a proxy that can be used for nearly anything, including sending spam or stealing customer data. This should be of more concern than a Spamhaus listing, which is a symptom and not the problem.

The proxy is installed on a device - usually an Android mobile, firestick, smart doorbell, etc, but also iPads, and Windows computers - that is using your IP to send spam DIRECTLY to the internet via port 25: This is very often the result of third party "free" apps like VPNs, channel unlockers, streaming, etc being installed on someone's personal device, usually a phone.
Technical information

Important: If this IP operates as a mail server, it should look and behave like a mail server. The HELO currently used appears to be dynamic and that is behaviour commonly observed in malware/proxy networks.

Recent connections:
(IP, UTC timestamp, HELO value)
XX.XX.XX.XX 2024-02-19 21:45:00 XX.XX.XX.XX.rev.sfr.net

Important points:
The HELOs are often dynamic-looking rDNS and usually claim to be from geographically very different networks OR spoofs of major brands.
They can include impossible HELOs like "gmail.com", "outlook.com", "comcast.net" - Gmail, Outlook and Comcast do not use these. These are all fake.
If the HELO does not make sense for the IP generating it, it should be looked at closely.
There is often more than one compromised device.
Guest networks should also be secured.

This is a simple explanation of how it can work: https://www.spamhaus.com/resource-cente ... -go-rogue/

Any devices with "free" VPNs, TV streaming, channel unlocking, or 3rd-party apps installed are the first things to check.
What should be done about it?

We very strongly recommend securing your firewall to not allow any packets outbound on port 25, except those coming from any email server(s) on your local network. Remote sending of email to servers on the Internet should still work if web-based, or configured properly to use port 587 using SMTP-AUTH. Guest networks should be secured too.

After port 25 is outbound is secured, the proxy needs to be found and removed. We can only see what's coming from the NAT (public) IP; anything inside your network is visible only to you. You can start logging at the router or firewall to see what's trying to use port 25 and that should lead you right to the compromised device(s).
Removal from XBL"

Je n'utilise pas de VPN ni de proxy. C'est simplement mon ordinateur portable de travail que je ne déplace jamais de chez moi.
J'utilise Avast comme antivirus avec la version gratuite.
Pour les paramètres du serveur sortant SMTP : le port 465 et la sécurité de la connexion SST/TLS

Bien Cordialement

[modération]
L'utilisation des balises [quote][/quote] (la double apostrophe) facilite la lecture. Elles ont donc été ajoutées.
Cette remarque est à prendre comme étant didactique. :)
Merci d'en prendre note.
[/modération]lool-lauris

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